
נכון הילדים שלי כבר גדולים ויודעים לקרוא אבל בשנים קודמות זה לא היה המצב.
לפני כמה שנים עברנו לבנין חדש ולא הכרנו אף שכן, חשבתי איך אוכל לחבר אותם לשכנים החדשים ואז עלה לי הרעיון, להכין איתם אוזני המן ולחלק במשלוחי מנות לשכנים.
אבל איך מכינים אוזני המן עם ילדים שעדיין לא יודעים לקרוא?
לקחתי מתכון וסמלתי אותו- מלשון סמל , במקום מילה מופיעה תמונה.
זה עבד מעולה החלטנו על מסורת של הכנת אוזני המן וחלוקה לשכנים ועד היום כבר 6 שנים אנחנו ממשיכים במסורת בכל פורים (וזה גם המשיך לחגים אחרים)

למה כדאי לך לנסות?
דרך פעולה שנראת פשוטה - הילד רוכש מגוון רחב של כישורים ומפתח את עצמו דרך ההתנסות.
הנה כמה דוגמאות:
כישורי חיים - איך הולכים לעשות קניות מסודרות בסופר.
כישורי מטבח - איך מרדדים בצק, איך קורצים ואיך ממלאים אוזני המן ויוצרים את הצורה המשולשת. רק על ידי אימון היד המוח יכול להבין באמת את התהליך.
יכולת איפוק וסבלנות - זה ממש לא היה פשוט להם ההבנה שהבצק צריך להתקרר במקרר ורק מחר נוציא אותו…
פיתוח השפה- שיום של מילים חדשות שאולי הוא עדיין לא הכיר, ודרך עבודה פיזית הוא לומד ומשכלל את אוצר המילים שלו.
בקיצור ממליצה ממש לנסות גם אם יש לך ילדים צעירים ואת אוהבת את המטבח שלך נקי. הם יהנו ואתם תתנסו בריטואל משפחתי שיכול להמשיך איתכם שנים.
כשהם יגדלו הם לא יזכרו את המתנות שקנית להם ואולי גם לא את התחפושת של גיל שש אבל את הזמן המשותף שלהם הם יקחו איתם בלב לתמיד.
אז התחלנו ככה
בשלב הראשון הורדתי מתכון יחסית פשוט ( מצורף קובץ בסוף הפוסט )
ראיתי שזה מתכון שגם הילדים יכולים לבצע את רוב השלבים.
לקחתי את המתכון ופירקתי את אופן ההכנה שלו:
הכנו את הבצק בנפרד, המלית בנפרד ואז חיברנו את הכל לאוזני המן.
כדי שהילדים יוכלו להצליח בהכנה, והם עדיין לא יודעים לקרוא, העברתי את הקובץ לתמונות
וכך בעצם ביצעתי תהליך שנקרא סמלול טקסט.
(בקובץ המצורף)
בשלב הבא פירקתי את המשימה הגדולה- למשימות קטנות והכנסתי ביחד עם הילדים ליומן.
וכך בעצם ביצעתי תיאום ציפיות מולם. ברור מה עושים בכל יום.
ביום הראשון - קניות בסופר, הכנת הבצק והמלית.
ביום השני- הכנת אוזני המן.
הדפסתי את רשימות המצרכים עם הסמלול, עמית עברה על המצרכים, וידאתי שהיא מבינה.
ורק אז נכנסנו למטבח עם הרשימה, עמית סימנה מה חסר ועם הרשימה הזו הלכנו לסופר.
כשהולכים ככה לסופר - הרבה יותר קל לכולנו. אנחנו יודעים בדיוק מה חסר ולא קונים דברים מיתרים
מעבר לכך עמית הסתובבה בסופר כמו טווס- היא יודעת בדיוק מה היא מחפשת!
הגענו הביתה - והנחנו על השיש את כל המרכיבים של הבצק.
הכנו את הבצק והכנסנו לקירור.
לאחר מכן הכנו את המלית באותו האופן.
ביום השני - הכנתי לכל ילד משטח עבודה, הוצאתי בכוונה רק מערוך אחד על מנת שיוכלו להתאמן על שיתוף פעולה.
הדגמתי להם איך קורצים עיגולים, איך ממלאים את הפרג ואיך עיגול יכול להפוך למשולש...
אפייה ואריזה לכל השכנים.
ומאז זאת כבר מסורת, כל פורים אנחנו מתכננים את האריזות, סופרים את כמות דירות בבנין (מאז עברנו כבר כמה דירות...) הילדים כבר מספיק גדולים כדי למצוא את המתכון בעצמם, להכין את אוזני המן וגם את הברכות.
מצורף קובץ הסמלול ותמונות מהתהליך
אני הכי אשמח לראות את התוצאה שלכם- ולשמוע איך היה לכם.
מוזמנת לשלוח לי תמונות דרך הכפתור ותגיעי ישירות לווצאפ הפרטי שלי
Comments