top of page

ככה הוא יכול לבשל בלי לקרוא את המתכון



רק נכנסנו לבניין החדש שיא החורף כמה שבועות לפני פורים ולא הכרנו אף אחד.

היה לי חשוב שהילדים ירגישו בנוח בבניין ויכירו את השכנים.

החלטתי להכין לכל השכנים בבנין משלוח מנות.

היום הם כבר קוראים אבל אז הם היו ממש קטנים ועדיין היה לי חשוב שהם יקחו חלק משמעותי בהכנת אוזני המן

חשבתי איך אוכל ללמד אותם להכין אוזני המן בלי שהם יודעים לקרוא,

רציתי לעבוד איתם על תהליך, לייצר ריטואל משפחתי וזיכרון נעים לחג פורים בלי לסיים עם מטבח הפוך ותסכול/

כבר 5 שנים שאנחנו ממשיכים במסורת ובכל פורים (לא משנה איפה אנחנו גרים) אנחנו מכינים משלוחי מנות.


מה עומד מאחורי זה?

  1. לפני כל דבר שאני עושה אני שואלת את עצמי - מה אני רוצה ללמד את הילדים שלי?

  2. במקרה הזה התשובה התחלקה ל2: תחושת השייכות - אני חלק מקהילה אני יכול ורוצה לדאוג לאנשים אחרים סביבי ולא רק לעצמי. תחושת מסוגלות ועצמאות- אני יכול בעצמי ( לא משנה בן כמה הילד) והדרך שבה זה יקרה היא בעזרת התאמת הסביבה על ידי מבוגר. אני רוצה לעזור להם להצליח ולכן אכין את הסביבה בדרך המתאימה ביותר. במקרה הזה המתכון מתאים לילדים שעדיין לא קוראים אבל רוצים להכין בעצמם.


אז התחלנו ככה:

בשלב הראשון הורדתי מתכון יחסית פשוט (מצרפת לינק להדפסה בסוף הפוסט) 

ראיתי שזה מתכון שגם הילדים יכולים לבצע את רוב השלבים. 

לקחתי את המתכון ופירקתי את אופן ההכנה שלו:

הכנת אוזני המן מתחיל הרבה לפני שנכנסים למטבח, זה מתחיל מתכנון וחשיבה רחבה.

שלב ראשון - פירקתי את המשימה הגדולה

למשימות קטנות והכנסתי ביחד עם הילדים ליומן. 

וכך בעצם ביצעתי תיאום ציפיות מולם. ברור מה עושים בכל יום, וגם מי אחראי על כל שלב

וכמובן שהסברתי להם למה אנחנו עושים את זה.

שלב שני - הדפסת המתכון המסומלל והבנתו

כדי שהילדים יוכלו להצליח בהכנה, והם עדיין לא יודעים לקרוא, העברתי את הקובץ לתמונות 

וכך בעצם ביצעתי תהליך שנקרא סמלול טקסט (מכאן מורידים את הקובץ) הדפסתי את הקובץ המסומלל וגם את המתכון המקורי, עמית עברה על המצרכים, וידאתי שהיא מבינה. 

שלב שלישי - בדיקת מצרכים במטבח

נכנסנו למטבח עם הרשימה, עמית סימנה מה חסר ועם הרשימה הזו הלכנו לסופר, וככה הרבה יותר קל.

אנחנו יודעים בדיוק מה חסר ולא קונים דברים מיותרים, מעבר לכך עמית הסתובבה בסופר כמו טווס- היא יודעת בדיוק מה היא מחפשת! 



שלב רביעי - הכנת בצק ומלית

הגענו הביתה - והנחנו על השיש את כל המרכיבים של הבצק. 

הכנו את הבצק והכנסנו לקירור.

לאחר מכן הכנו את המלית באותו האופן. 

שלב חמישי - הכנת אוזני המן

הכנתי לכל ילד משטח עבודה, הוצאתי בכוונה רק מערוך אחד על מנת שיוכלו להתאמן על שיתוף פעולה. 

שלב שישי - הכנת המארזים והברכות לשכנים (לא חובה אבל ממש מספק)

סידרנו מארזים יפים עם ברכה וחילקנו לשכנים משלוחי מנות חמודים עם המון כוונה והתרגשות.


זה אומנם היה תהליך ארוך וקצת מעייף אבל אני חושבת שהילדים למדו המון מהדרך. 




כישורי חיים - איך הולכים לעשות קניות מסודרות בסופר. 

כישורי מטבח - איך מרדדים בצק, איך קורצים ואיך ממלאים אוזני המן ויוצרים את הצורה המשולשת.

רק על ידי אימון היד המוח יכול להבין באמת את התהליך. 

יכולת איפוק וסבלנות - זה ממש לא היה פשוט להם ההבנה שהבצק צריך להתקרר במקרר ורק מחר נוציא אותו…. 

בקיצור ממליצה ממש לנסות גם אם יש לך ילדים צעירים ואת אוהבת את המטבח שלך נקי

הם יהנו ואתם תתנסו בריטואל משפחתי שיכול להמשיך איתכם שנים.

כשהם יגדלו הם לא יזכרו את המתנות שקנית להם ואולי גם לא את התחפושת של גיל שש אבל את הזמן המשותף שלהם הם יקחו איתם בלב לתמיד.



תהנו ושיהיה המשך חג שמח!

 







Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

חדש בבלוג

bottom of page